3 Nisan 2020 Cuma

Kolay Maske Dikimi

  Evde koruyucu maske yapabilmek için evinizde bulunan herhangi bir materyalden faydalanabilirsiniz. Bu materyalleri doğru şekilde ve oranda kullanmak, sizi belirli oranda virüslerden ve virüsü çevreye yaymaktan koruyacaktır. Burada en önemli şey virüslerin çevreye yayılmaması olduğu için, el yapımı maskeleri daha çok virüsün yayılmasını önlemek amacıyla kullanabilirsiniz. Yapılan bir araştırmaya göre (buradan bakabilirsiniz) el yapımı maskeler ile cerrahi maskelerin virüsleri geçirme oranı aşağıdaki görselde bulunuyor. Bilim adamları 0.02 Bakteriyofaj MS2 parçacıklarını (koronavirüsten beş kat daha küçük) test etmişler. 
  


  Hangi kumaşı kullanmak isteyeceğinize bu tablo yardımıyla karar verebilirsiniz. Benim elimde kullanmadığım pamuk karışımlı bir T-shirt vardı ve onu kullandım.

  Öncelikle belirtmeliyim ki çok iyi dikiş diken birisi değilim ama maske kullanımı zorunlu hale geldiği ve devlet tarafından karşılanmadığı için günümüzde tek kullanımlık maskeye ulaşmak zorlaştı. Ben de kendi maskemi kendim diktim. Hiç yoktan iyidir diye düşünüyorum. Çift katlı maske dikmeyi tercih ettim. İsterseniz tek katlı da dikebilirsiniz ya da diğer katı için farklı bir kumaş kullanabilirsiniz.


Malzelmelerim :




  Maskeyi kulağa tutturmak için iki adet bağcık veya lastik gerekiyor. Ben uzun iki ip kullandım ve maskeyi diktikten sonra bağladım. 26x14 cm iki adet bez parçası (çift katlı maske olması için), iğne, iplik ve makas...


26x14 cm
26x14 cm bezi sola doğru ortadan ikiye katlayalım. Bu işlemleri isterseniz bezlerin ikisini üst üste koyarak, isterseniz de ayrı ayrı yapabilirsiniz :



   Bu sefer de aşağıdan yukarı doğru ikiye katlıyoruz. Elimizde dört katlı bir bez olacak.




  İşaretli yerlerden bezi keselim. Bu işlem maskenin yüzümüze oturması için gerekli.


Maskeye şeklini verdik sayılır. Elimizde iki adet aşağıdaki parçadan olmalı.




İki bezin, ayrı parçalar halinde, V kısımlarını dikiyoruz. Yani sola doğru ikiye katlayıp pembe çizgilerden birleştireceğiz. Böylece maske, burnumuza ve çenemize oturacak.



  Dikişli kısımları dışta kalacak şekilde bezleri üst üste getirip alt ve üst kısımlarını dikelim. bağcıkların olduğu yerler açık kalacak çünkü dikişlerimizin görünmemesi için ters yüz edip bağcıkları öyle dikeceğiz.



   Bu şekilde diktikten sonra aşağıdaki gibi elimizi bezin yanındaki boşluktan sokup bezi ters çevirelim.

Bağcıkları yandaki boşluklara yerleştirdikten sonra bezin sağ ve sol kenarlarını dikelim.



  Maskemiz hazır! Ben bağcıkları aşağıdaki gibi bağlayıp düğüm kısmını maskenin içine sokuşturdum. 


1

2

3

  Peki bu maskeleri nasıl kullanacağız?

  Burada anlatmışlar. Ellerimiz temizken, kulağa taktığımız kısımdan takıp çıkartmalıyız. 
El yapımı bir maskeyi 3 saatten fazla takmamalıyız. 

  Ben dışarı çıkmak zorunda olduğumda eve gelene kadar maskeye dokunmuyorum. Hiç 3 saat veya daha fazla dışarıda kalmadım ama o konuda da yedek maske taşınabilir diye düşünüyorum. Eve gelince maskeyi yıkayıp kurutuyorum. Tekrar kullanmadan önce de ütülüyorum.  

  Son günlerde meşhur olan bir slogan var. Maske takarak, "sen beni koruyorsunben seni koruyorum."


4 yorum: